2012. április 24., kedd

Zöld chilis lekvár


Nevezhetjük kísérletnek, játéknak, kihívásnak, feladatnak a facebookon szerveződött csoport nagy közös célját, hogy vajon győzünk-e minden hónapban, egy éven keresztül valamit eltenni, befőzni, savanyítani stb. Egy helyen gyűlik majd a sok ötlet, tapasztalat, érdemes lesz figyelni. Az idény májusban indul, az április amolyan nulladik hónap.
Az én kiindulópontom most a zöld chili volt, amiből nemrég kaptam egy nagyobb adagot. A piros chilis paradicsomlekvár a kedvencem, gondoltam elkészítem a párját almával. Nem nagy munka és a téli almakészleteket is hasznosíthatjuk. Finom, nem túl csípős ínyencség pl.sajthoz, szendvicshez.
Hagyjuk legalább egy napot állni fogyasztás előtt, hogy az ízek összeérjenek.

Recept:

  •  4 alma hámozva, reszelve
  • 90 ml almaecet
  • 2 centis friss gyömbér hámozva, lereszelve
  • 2 evőkanál nam pla
  • 6-8 db hosszú zöld chili, karikákra vágva
  • 3 evőkanál barna cukor
  • 4 gerezd fokhagyma apróra vágva
Mindent egyszerre felteszünk főni. Először felforraljuk, majd alacsony lángon főzzük addig, míg sűrű nem lesz. Ez kb. egy óra. Kiforrázott pici üvegekbe töltjük, lezárjuk.
Nekem ebből a mennyiségből 4 db kicsi, 1 dl-es üveg lett, plusz még egy nem teljesen megtöltve. Szóval a mennyiség nem túl nagy, kóstolónak, próbának elég.
Kipróbáltam bundás kenyérbe töltve fetasajttal, mit mondjak...


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...