2013. szeptember 4., szerda

Pisztráng paradicsomszósszal


Hiányoznak nekem a tengeri halak. Jó, tudom, lehet kapni most már elég sok helyen, vannak köztük megfizethetők is, szoktam is venni, de nincs mit tenni, engem zavar, hogy olyan messziről érkezik ide, hogy ennyit utaztatják, hogy ez mennyi plusz költség, meg ugye a Slow Food-elvek (hosszú cikk, érdemes elolvasni, de az ide vonatkozó rész a legutolsó bekezdés), a túlzott lehalászásról már nem is beszélve. Így hát, ha lelkileg is meg szeretnék békélni, de halat is szeretnék enni, akkor leggyakrabban pisztráng kerül a szatyromba. Azt mindig kapok frissen a Fény utcai piac felső szintjén lévő halas boltban, húsa finom, kevés benne a szálka, nagyon egyszerűen elkészíthető, szóval a választás gyakorlatilag kockázatmentes. Persze nem tagadom meg a többi hazai halat sem, de az esetükben sokkal bizonytalanabb vízióim vannak a leendő ételről. Hiába, nagyobb gyakorlatra kell még szert tennem ezen a téren...
Szó ami szó, ez a paradicsomos pisztráng abszolút tengeri "feelinget" hozott nekem, a ráérős, nem sok munkával járó főzés örömével együtt.

Recept:
  • 3-4 közepes méretű pisztráng
  • 3 evőkanál liszt
  • 700 g paradicsom
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 1 teáskanál barna cukor
  • 3-4 evőkanál olaj
  • só, frissen őrölt bors
  • egy csokor friss petrezselyem a tálaláshoz
A halakat megmossuk, szárazra töröljük. A lisztet széles tálba szórjuk, összekeverjük egy teáskanál sóval és frissen őrölt borssal. A halakat megforgatjuk a fűszeres lisztben. Az olajat serpenyőben felforrósítjuk, a pisztrángok mindkét oldalát pár perc alatt erős lángon ropogósra sütjük benne. Ha nem elég nagy a serpenyőnk, inkább egyesével süssük meg a halakat, hogy az olaj ne hűljön le túlságosan. A megsült halakat konyhai papírtörlőre szedjük, félre tesszük.
Elkészítjük a paradicsomszószt: A paradicsomokat leforrázzuk, héjukat lehúzzuk, szárvégeiket kivágjuk, magjait kinyomkodjuk. A paradicsomok húsát felkockázzuk. Egy edényben 2 evőkanál olajat forrósítunk, hozzáadjuk a paradicsomot, az apróra vágott fokhagymát, a bort. Felforraljuk a szószt, majd lassú tűzön fél óráig főzzük, amíg sűrű lesz. Közben sózzuk, frissen őrölt borssal és barna cukorral ízesítjük.
Előmelegítjük a sütőt 200 fokra(gázsütő 6-os fokozat). A kisütött halakat sütőedénybe fektetjük, ráöntjük a paradicsomszószt és 15 perc alatt készre sütjük. Tálalás előtt megszórjuk friss, vágott petrezselyemmel.

Sajnos nem készült fotó a köretről, mert mire észbe kaptam elfogyott, de leírom, mert tényleg nagyon finom lett:
1 kiló sárga héjú krumplit meghámoztam, nagyobb darabokra vágtam. Magas falú tepsibe tettem, összekevertem sóval, frissen őrölt borssal és nem túl apróra vágott friss rozmaringgal. (Ez helyettesíthető morzsolt oregánóval.) Rálocsoltam egy deci olívaolajat, egy citrom kifacsart levét és egy pohár vizet. 200 fokos sütőbe tettem és 1 órát sütöttem, amíg elkezdtek pirulni a krumplik. Sütés közben néha érdemes átforgatni, hogy mindenhol egyenletesen süljön.
A krumpli sütésének utolsó negyed órájában lehet megsütni a pisztrángot, így egyszerre lesz kész minden. 


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...