2022. április 9., szombat

Svéd gombasaláta

Én nagyon szeretem ezt a retro salátát, főleg amióta ebből a szép, apró kínai gombából készítem. Gondoltam megosztom itt is, jól jöhet még vendégségekre készülve.


 Recept:

  • 150 g fehér shimeji gomba
  • 150 g barna shimeji gomba
  • 20 g vaj
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 kis doboz (70g) sűrített paradicsom
  • 2 salotta hagyma
  • 1 babérlevél 
  • fél citrom héja
  • 2 teáskanál barna nádcukor
  • só, frissen őrölt bors
A gombák alját, tönk felőli részét levágjuk.

A hagymát felszeleteljük. A vajat és az olívaolajat feleolvasztjuk, rátesszük a hagymát, puhára dinszeteljük. Hozzáadjuk a gombát, néhány percig erős tűzön pirítjuk. Rátesszük a paradicsomot, fűszerezzük a babérlevéllel, sóval, borssal és a citrom héjával, amit én vékonyan hámozva adtam hozzá, de lehet reszelni is. Hozzáadjuk a cukrot, jól átforgatjuk és öntünk rá egy-másfél deci vizet. 10 percig közepes lángon főzzük, időnként megkeverjük.  

Akkor jó, ha a mártás éppen csak bevonja a gombát. Néhány óra jót tesz az ízek összeérésének.

1 megjegyzés:

Kósa Márta írta...

Kösz, hogy eszembe juttattad...
Lányom kedvence, valahogy mostanában elmaradt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...